Finavialle räätälöity huoltokalenteri

Lentomatkustajan sujuva ja turvallinen kulku lentokoneeseen on Finavian Information Managementin (IM) päätavoitteita. IM on vastuussa siitä, että terminaalin laitteet toimivat ja niitähän lentokentillä riittää: lipunkirjoitus- ja check in -automaatit, metalli-ilmaisinportit, läpivalaisu- ja turvatarkastuslaitteet, kuulutus- ja  videovalvontajärjestelmät ja aikataulunäytöt. Kaiken tämän tekniikan toimintakunnon varmistaminen on vaativa prosessi, johon oli pakko saada toimiva järjestelmä.

Yhteistyössä Vercon kanssa suunniteltiin Finavian tarpeisiin räätälöity huoltokalenteri. Vercon toteuttama helppokäyttöinen ja selkeä kalenteri sisältää laiterekisterin ja laitteiden huoltosuunnittelun sekä huoltokäyntien seurannan. Jokaiselle laitteelle on määritelty huoltoperiodi, esimerkiksi vuosittaiset tai kuukausihuollot. Raportointityökalulla kuitataan huolto tehdyksi: kuka teki, mitä ja koska. Vian korjauksesta jää muistiin laitteen huoltohistoria, josta on helppo tarkistaa, onko sama vika ilmennyt ennen ja miten se on korjattu. Huoltokalenteri helpottaa paitsi huoltomiehen arkea, myös esimiesten valvontatöitä.

Kai Vesa, tekninen aluepäällikkö, Information Management, FINAVIA

”Yhteistyö Vercon kanssa oli tosi hyvä kokemus. Meidän toiveemme otettiin huomioon ja Verco teki hyviä kehitysehdotuksia. Meillä oli selkeästi yhteinen tavoite saada hyvä ja toimiva järjestelmä. Hienointa oli, että tuote vietiin loppuun asti. Vercon laatimassa realistisessa aikataulussa myös me asiakkaana pystyimme valmistautumaan huoltokalenterin käyttöönottoon. Ehdottomasti suosittelen Vercoa ja olen jo itse asiassa suositellutkin. Jatkamme Vercon kanssa kehitystyötä ja seuraava tavoitteemme on, että huoltotöiden kuittaus onnistuu tulevaisuudessa tabletilla vaikka hotellihuoneessa huoltokeikan jälkeen.”