Artikkelit

Visualisoidun tiedon voima jyllää ja jyrää

Analytiikka tarjoaa tarkkaa tietoa esimerkiksi vasteajoista yrityksesi palvelunhallinnassa. Kun tiedät, mitä yrityksen palvelunhallinnassa tapahtuu, osaat palvella asiakkaitasi heidän toivomallaan tavalla ja kehittää palveluitasi asiakkaiden käyttäytymisen viitoittamaan suuntaan.

Lue koko artikkeli

Asiakaspalaute jatkuvan kehityksen tukena

Pirstaleittain eri kanavista tuotetun palautteen hallinnointi on raskasta. Siksi suosittelemmekin palautteelle yhtä kanavaa, jonka avulla palaute on keskitettyä, ja sen jalostaminen ja hyödyntäminen selkeää.

Lue koko artikkeli

Palaute palvelun kehittäjänä

Taitavasti hyödynnetty palaute kehittää palvelua ja siksi sen eteen kannattaa nähdä vaivaa. Me vercolaiset testasimme asiakkaidemme tyytyväisyyttä pyytämällä toukokuussa palautetta palvelustamme.

Lue koko artikkeli

Verco Oy:lle Suomen Vahvimmat -sertifikaatti

Verco Oy:lle on jälleen kerran myönnetty Suomen Vahvimmat -sertifikaatti, joka myönnetään ainoastaan parhaille suomalaisille yrityksille.

Lue koko artikkeli

Pääkäyttäjäpalvelu kehittää yrityksesi arvokkaita ja liiketoimintakriittisiä tietojärjestelmiä

Vielä kymmenen vuotta sitten yrityksissä oli vähemmän järjestelmiä huolehdittavana ja enemmän väkeä niistä huolehtimassa. Nyt organisaatiot on viilattu niin virtaviivaisiksi, että juuri kenellekään, edes suurinta vastuuta järjestelmien omistajuudesta kantavilla pääkäyttäjillä, ei ole varamiestä tai taustatiimiä koppaamassa vastuuta tiukan paikan tullen.

Lue koko artikkeli

CMDB – IT-omaisuutesi tietovarasto

Olen ollut 12 vuotta mukana erilaisissa CMDB-projekteissa ja oppinut, että paras tapa kertoa teknisestä kokonaisuudesta on tositapahtuviin perustuva tarina. Kerron tässä yhden.

Lue koko artikkeli

Konsultti johdattaa syvemmälle data-analytiikkaan

Vercossa lokakuussa 2016 työt aloittanut IT-konsultti Aki Riisiö kertoo olevansa rehellinen ja suorapuheinen espoolaiskaveri, jonka jalat pysyvät maassa kovemmassakin tuulessa. Uusi työ innostaa ja haastaa.

Lue koko artikkeli

Kuka valvoo tuottamasi palvelun toimintaa?

Koetko olevasi ajan hermolla, kun asiakkaasi ilmoittaa tarjoamasi palvelun tökkivän? Reklamaatio voi koskea esimerkiksi kapasiteettivajeen takia ruuhkautunutta verkkokauppaa. Millaisen asiakaskokemuksen äärellä ollaan, kun ongelmaa ei löydä palvelun tuottaja, vaan loppuasia

Lue koko artikkeli

Onko laadusta tullut luksusta?

Keinutellaan hetki keinutuolissa ja muistellaan vanhoja hyviä aikoja. Aikoja, jolloin laatu oli kaiken tehdyn työn perusolettamus. Aikoja ennen eri laatuasteita kuvaavien käsitteiden keksimistä, jolloin tuote joko oli hankkimisen arvoinen tai sitä ei valikoimassa edes ollut. Tuntuuko, että puhun kaukaisista ajoista? Toki puhun viime vuosituhannen meiningeistä, mutta en sen kaukaisemman ajan kuin 1980-luvun laadusta. Muistelen kasarilaatua […]

Lue koko artikkeli

Otetaanko teillä raportoinnista jo maksimitehot irti?

Raportointi on päätöksenteon kivijalka. Keskitetty data muuttaa yrityksen käytäntöjä ja lisää toimintojen tehokkuutta. Ennen kuin raportointia voidaan tehostaa, täytyy kuitenkin tunnistaa, millainen data on tärkeää ja mitä raporttien kohderyhmä raporteilla tavoittelee.

Lue koko artikkeli

Tehokas raportointi on yrityksen kristallipallo

Keskustelen asiakkaittemme kanssa usein siitä, tyydyttävätkö järjestelmät heidän käyttötarpeitaan ja saavatko he niistä irti riittävästi tarvitsemaansa tietoa päivittäisen, viikoittaisen tai kuukausittaisen työn kannalta. On ollut ilo huomata, että monessa osoitteessa kaikki toimii hyvin. Osa kuitenkin kokee tiedon keräämisen ja raportoinnin vaikeaksi syystä tai toisesta.

Lue koko artikkeli

Muuntautumiskykyinen integraatio

Palveluiden ulkoistamiseen liittyy usein tarve yhdistää osapuolten erilaisissa työkaluissa ajettavat prosessit. Perinteinen tapa on ollut rakentaa integraatiot ”pitkästä tavarasta”, jolloin on mietittävä arkkitehtuuria, infrastruktuuria, palvelinasioita ja tietoturvakäytäntöjä. Nykyaikainen tapa hankkia palveluintegraatio on ostaa sellainen käyttövalmiina.

Lue koko artikkeli

Innostava integraatioihme

Olen nyt kuukauden verran perehtynyt uuden työmaani konsultteihin, palvelutarjontaan ja työskentelykulttuuriin. Opin uutta joka päivä ja palan halusta kertoa oppimastani myös asiakkaillemme, sillä kerrottavaa todellakin riittää. Otetaan esimerkiksi palveluintegraatiot. Ohjelmistopalveluna toimitettava Service-Flown integraatio on tajunnanräjäyttävä ekosysteemi. On hienoa olla töissä talossa, jossa jopa integraatioasiakkaiden palveleminen ja tyytyväisenä pitäminen on tehty helpoksi.

Lue koko artikkeli

Asiakaskokemusta saalistamassa

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen ja hyvän asiakaskokemuksen saalistaminen tarvitsee oman johtajansa ja siksi Vercon kehitysjohtajaksi on nimitetty Tony Pekkala. Hänen palkkaamisensa on suoraa jatkumoa Vercon sinnikkäälle työlle parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen metsästämisessä.

Lue koko artikkeli

Palveluportaali sytyttää asiakaskokemuksen

Palveluportaali on helppo, ajantasainen ja informatiivinen työkalu palveluntarjoajille ja heidän asiakkailleen. Palveluportaalin käyttäjä on aina selvillä, missä vaiheessa hänen jättämänsä tuki- tai palvelupyynnön hoitaminen on.

Lue koko artikkeli

Selkeä ja simppeli palautekysely houkuttaa vastaamaan

Asiakaspalautteen kerääminen jää herkästi tekemättä, ellei sen keräämiseen ole helppoa työkalua. Vercon kehittämässä palauteratkaisussa avainsana onkin helppous. Palautekysely on kätevä tapa saada asiakas kertomaan hyvät ja huonot asiat, joita ei kasvotusten muisteta tai uskalleta sanoa.

Lue koko artikkeli

Tervetuloa Vercoon kesätyöntekijä Romppanen

Vercon liiketoiminnan assistenttina on aloittanut Veera Romppanen. Romppasen työtehtäviin kuuluu taloushallinnon ja myyntiassistentin tehtäviä sekä toimiston juoksevien asioiden hoitamista.

Lue koko artikkeli

Nuorta energiaa käyttöliittymäsuunnitteluun

Vercon tiimi vahvistui nuorella energialla, kun käyttöliittymiin erikoistunut Mika Mustakari aloitti Vercon IT-konsulttina toukokuussa 2016. Mikan siirtyminen Cargotecin IT-tuesta Vercon huipputiimiin on luonnollista urakehitystä, sillä uudessa roolissa Mika saa tukea asiakkaitaan omilla vahvuusalueillaan.

Lue koko artikkeli

Liiketoiminnan ja asiakkaiden toiveet kohtaavat palvelupolulla

Vercon järjestämä aamiaisseminaari oli menestys. Paikalla oli 50 palvelupolusta ja sen mutkista kiinnostunutta osallistujaa. Verco tarjosi kuulijoille esityksen esimerkillisestä palvelukokemuksesta, jossa yritys ylittää asiakkaan toiveet. ”Palvelupolku on innostava tapa hahmottaa asiakkaan näkökulmaa”, totesi Vercon toimitusjohtaja Hannu Mikkola.

Lue koko artikkeli

Aamiaisseminaari: Palvelupolku ja mitä sen mutkista pitäisi tietää 5.4.2016

IT-palvelut koetaan usein monimutkaisina ja vaikeasti lähestyttävinä. Kuinka IT-palvelun toteuttamiseen saadaan käyttäjänäkökulma mukaan? Tämä tilaisuus on tarkoitettu sinulle, joka olet kiinnostunut tai vastaat yrityksesi tai yksikkösi (IT)-palvelukokemuksesta.

Lue koko artikkeli