Pääkäyttäjäpalvelu kehittää yrityksesi arvokkaita ja liiketoimintakriittisiä tietojärjestelmiä

Vielä kymmenen vuotta sitten yrityksissä oli vähemmän järjestelmiä huolehdittavana ja enemmän väkeä niistä huolehtimassa. Nyt organisaatiot on viilattu niin virtaviivaisiksi, että juuri kenellekään, edes suurinta vastuuta järjestelmien omistajuudesta kantavilla pääkäyttäjillä, ei ole varamiestä tai taustatiimiä koppaamassa vastuuta tiukan paikan tullen.

Yrityksissä on kuitenkin ylläpidettävänä kymmeniä, joskus jopa satoja tietoteknisiä järjestelmiä, joiden toiminnan turvaamiseksi on tiedettävä vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

  • Kuka huolehtii yrityksesi liiketoimintakriittisten järjestelmien ylläpidosta, päivittämisestä ja kehittämistä?
  • Kuka tuntee tietojärjestelmäkokonaisuuden ja ymmärtää järjestelmien käyttötavat, keskinäiset liitokset ja integraatiot ulkoisiin palveluntarjoajiin?
  • Miten pääkäyttäjävastuu siirtyy ja kenelle, kun vastuuhenkilö jää eläkkeelle, sairastuu, joutuu onnettomuuteen, vaihtaa työpaikkaa, irtisanotaan tai siirtyy yritysoston tai fuusion takia muihin tehtäviin?

Pääkäyttäjä muutostilanteen rattaissa

Muutostilanteessa herätään monesti tilanteeseen, jossa ei löydy ammattitaitoista henkilöä pääkäyttäjätehtävään. Joskus herätyskellot soivat ajoissa, joskus aivan liian myöhään. Pahimmissa tapauksissa liiketoimintakriittiset järjestelmät voivat jäädä päivittämättä tai niitä poistetaan käytöstä tuntematta järjestelmien keskinäisiä kytköksiä.

Organisaatiossa ei aina ole niin monipuolista osaajaa, jolle vastuu liiketoimintakriittisten järjestelmien toimimisesta voitaisiin antaa. Täytyy myöntää, että pesti ei ole se kaikista houkuttelevin paikka kenellekään yksittäiselle henkilölle. Joskus pääkäyttäjävastuuta hoidetaan oman toimen ohella, mutta se ei ole kestävä ratkaisu.

Yrityksissä eletään jatkuvassa muutoksessa ja järjestelmistä huolehtiminen on monesti järkevä antaa ulkopuolisen ammattilaistiimin tehtäväksi. Millaisen summan olisit valmis maksamaan siitä, että yrityksesi toimintaa ohjaavat ja tukevat järjestelmät toimivat, niitä kehitetään suunnitelmallisesti, sinulla on nimetty vastuuhenkilö aina langan päässä ja palvelu toimii, vaikka oma organisaatiosi muuttuu?

Kustannustehokas asiantuntijapalvelu

Ostamalla pääkäyttäjäpalvelun riippumattomalta ja asiaan perehtyneeltä ammattilaiselta varmistut siitä, että kaikki järjestelmäkokonaisuuteen liittyvä tieto säilyy, eikä palvelu ole riippuvainen oman organisaation muutoksista. Vercon pääkäyttäjäpalveluun kuuluu muun muassa kuukausittainen palaveri, jossa käydään läpi muutos- ja kehityspyynnöt asiakkaan kanssa. Usein konsultti myös toteuttaa osan halutuista kehitysmuutoksista palaverin aikana tai välittömästi palaverin jälkeen, sillä nopea eteneminen hyödyttää kaikkia osapuolia. Laajemmista työkokonaisuuksista teemme erillisen kustannusarvion ja laskutamme toteutuneiden tuntien mukaan.

Pääkäyttäjäpalvelun vastuukonsultilla on tukenaan koko palvelutiimimme, jolla on laaja-alainen asiantuntemus erilaisista järjestelmistä ja niiden kehittämisestä. Rakennamme yrityksesi järjestelmille kehityssuunnitelman ja huolehdimme kommunikaatiosta ohjelmistotalojen suuntaan. Asiakkaidemme tyytyväisyydestä kertoo, että myös pääkäyttäjäpalvelumme asiakkaat suosittelisivat meitä muille 96 % todennäköisyydellä.

Onko sinun yritykselläsi asiantunteva pääkäyttäjä?

Tony Pekkala
kehitysjohtaja

Ota yhteyttä, keskustellaan lisää:

  • Lomake tallentaa tietoja sivuston tietokantaan. Voit lukea kuinka käsittelemme tallennettuja tietoja tietosuojaselosteestamme.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

#